کیت مکش هوای موتور خودرو چیست

البته، همه محصولاتی که در تیونیکس مشاهده میکنید، تولید برند معتبر نورا هستند که به دلیل سابقه درخشان و متریال به کار رفته در تولیداتش، طرفداران زیادی بین ماشین بازها دارد. هدرز و کیت مکش دو قطعه ای بسیار مهم در بین علاقه مندان به صنعت خودرو و به خصوص علاقه مندان به تیونینگ موتور میباشد. افزایش تعداد سوپاپ:قبلا تاثیر این راهکار را در تفاوت بین موتورهای 8 سوپاپ و 16 سوپاپ مشاهده کرده ایم و بطور مثال موتور 8 سوپاپ XU7با 1800CC حجم 100HP توان تولید می کند و موتور TU5 با 1600CC حجم 110HP توان را تولید می کند و در واقع راندمان حجمی موتور با افزایش تعداد سوپاپ ها بالاتر رفته است ولی باز هم اینجا بحث محدودیت فضای سر سیلندر و محفظه احتراق جلوی افزایش بیشتر تعداد سوپاپها را خواهد گرفت و از پیشرفت ما در این زمینه جلوگیری خواهد کرد. البته بعضی از صاحبان خودرو با نصب قطعات جانبی مثل توربو فن یا سوپر شارژر، سعی میکنند که اکسیژن بیشتری وارد محفظه سیلندرها کنند – که حتی این محصولات هم مستقیما کاری جهت خنک کردن هوا انجام نمیدهند.

این پکیج ۴ قسمتی بوده و دو بخش آن کار خدماتی و دو بخش آن خرید و نصب قطعه افترمارکت است. پاسخ به این سوال مثبت است و اگر ما بتوانیم به نحوی هوا و سوخت بیشتری وارد سیلندر کنیم به منظور خود دست یافته ایم. استفاده از سیستم توربو شارژر یا سوپر شارژر:راهکار دیگری که برای افزایش راندمان حجمی موتور استفاده می شود این است که هوا را به نحوی تحت فشار وارد سیلندر نماییم بدین منظور سیستم های توربو شارژر و سوپر شارژر طراحی شد تا با پرخوران سیلندرها باعث افزایش حجم هوای ورودی به موتور شده و توان موتور افزایش یابد. باهم دیدیم که به سبب پدیده رزونانس تعیین طول و یا قطر رانر بسیار مهم است. شاید شما هم شنیده باشید جوراب را به جای فیلتر هوا جایگذاری میکنند و توان بیشتری به خودرو میدهد، از انجایی که خود فیلتر هوا مانع از عبور هوا میشود پس زمانی که حذف شود و جوراب به جای فیلتر نصب گردد بدون شک میزان هوای بیشتری به داخل موتور منتقل شده و در نهایت احتراق بیشتر و شتاب بیشتری خواهید داشت. طراحی و ساخت یک هدرز حرفه ای و کارا بر خلاف نصب آن به هیچ وجه ساده نیست.

نصب ورودی هوای خنک به هیچ وجه برای موتور شما مضر نبوده و بلعکس، موجب افزایش توان، شتاب و کاهش مصرف بنزین خواهد شد. همچنین چون نصب این وسیله ساده است اکثر افراد آن را به عنوان بهترین راه برای افزایش قدرت موتور خودروی خود میدانند. استفاده از کیت مکش : قبلا به این مساله اشاره شد ، هر چقدر هوای بیشتری وارد محفظه احتراق کنیم و سوخت متناسب با هوای ورودی را تامین کنیم قدرت بیشتری از پیشرانه دریافت خواهیم نمود. سپس قاب بالایی محفظه مکش را توسط پیچ های موجود در پک به محفظه پایینی متصل کنید. اما نکته مهم این است که اگر ریمپ ایسیو توسط افراد متخصص انجام شود علاوه بر اینکه عمر موتور را کم نمیکند بلکه می توان بعضی از مشکلاتی که کمپانی به دلیل برخی از مسائل مجبور با اعمال محدودیت شده برداشت و همین کار منجر به افزایش راندمان و افزایش عمر موتور شود. وزن پایین قطعات نورا میتواند بار اضافیای به موتور وارد نکرده و تغییری در تعادل (بالانس) حجمی جلوی خودرو ایجاد نمیکند. تقویت سیستم جرقه: استفاده از کیت تقویت جرقه ، با استفاده از گیت تقویت جرقه زنی قدرت جرقه افزایش و تایم آن پایین می آید ، خام سوزی خودرو پایین آمده و قدرت ایجاد شده به دلیل سوختن کامل تر مخلوط سوخت و هوا افزایش می یابد.در صورت استفاده از کیت تقویت جرقه نیاز به شمع قوی تر و وایر شمع قوی تر خواهید داشت.

استفاده از سیستم CVVT یا VVT:راهکار دیگر برای افزایش راندمان حجمی تغییر در زمان بازو بسته شدن سوپاپها در دورهای مختلف موتور بوده بدین صورت که در دورهای پایین موتور سوپاپ هوا کمی دیرتر باز شود و سوپاپ دود کمی زودتر باز شود و در دورهای بالای موتور سوپاپ هوا کمی زودتر باز شده و سوپاپ دود کمی دیر تر باز شود. این کار را توسط سیستم CVVT و یا VVT به انجام رسانده اند و تاثیر آنرا در توان تولیدی موتورهای دارای این سیستم مشاهده کرده اید به طور مثال می توان به موتور ملی EF7 اشاره کرد که با حجم 1650CCتوان 112HP قدرت تولید می کند. همانطور که می دانید هرچه حجم موتور افزایش می یابد توان موتور و به طبع آن مصرف سوخت نیز افزایش خواهد یافت. تغییرات این نوع ریمپ حدود 5 درصد افزایش توان و گشتاور در زمان شتابگیری و در زمان وارد شدن بار به موتور و حداکثر تا 15 درصد افزایش شتاب و در حالت کولر گیری یا تعداد سرنشین بیشتر می باشد . و میتوان دمای موتور را در حالت های ترافیکی و شهری با کاهش دمای فن در حد پایینتری کنترل نمود .و در صورت درخواست مالک به میزان دلخواه کاتاف یا همان دورنهایی موتور را تغییر داد .

Related posts

Leave a Comment