تویوتا یاریس مدل 2021 نقد و بررسی – اجاره تویوتا یاریس – اجاره خودرو

در کنار این موتور از یک الکتروموتور با قدرت ۴۵ کیلووات و گشتاور ۱۶۹ نیوتن متر نیز استفاده شده است که قدرت کلی سیستم را به ۱۰۰اسب بخار می رساند. این خودرو نسبت به کلاس خود از پیشرانه قدرتمند 1.6 لیتری چهار سیلندر به قدرت 138 اسب بخار و گشتاور 123 پوندفوت سود می برد که نیروی این پیشرانه توسط یک جعبه دنده شش سرعته غیراتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. و همین عامل باعث شده تا پیدا کردن یک GLK فولآپشن در ایران کار بسیار دشواری باشد. GLK روی پلتفرم نسل قبلی بنز C کلاس شکل گرفت و در طراحی بدنه، وامدار برادران بزرگترش، نظیر بنز GL و G کلاس بود. مرسدس بنز که تا پیش از معرفی نسل اول GLK، فقط در ساخت شاسیبلندهای بزرگ سایز فعالیت میکرد، با عرضه GLK در سال ۲۰۰۹ سبد محصولات خود را متنوعتر کرد و خلا موجود در کلاس شاسیبلندهایش را پر کرد. نحوه قرارگیری دکمهها و ابزارکها گیج کننده نیست و کارکردن با آنها راحت است. اگر از قیمت بالای آن چشمپوشی کنیم، مابقی ویژگیهایش راضی کننده است. همین خلوت بودن کنسول جلو باعث شده تا کابین اسپرتیج از توسان آرامش بخشتر باشد.

یکی از مهمترین تغییرات کابین نسبت به قبل، حذف اهرم دنده از کنسول میانی و انتقال آن به پشت فرمان است. پکیج آفرود شامل سامانههای الکترونیکی نظیر کنترل پایین آمدن از تپه و رانندگی در مسیرهای آفرودی میشود. با این حال ارتفاع پایین آن موجب میشود تا چندان برای مسیرهای خاکی و نیمه آفرود مناسب نباشد. همانطور که انتظار میرفت، طراحی داخلی یاریس کراس تقریباً با یاریس هاچبک یکسان است بوده و از همان ترکیب داشبورد با غربیلک فرمان، کنسول میان و رو دریهای مشابه استفاده کرده است؛ اما در صفحه آمپر خودروها تفاوت قابلتوجهی به چشم میخورد، زیرا درحالیکه در صفحه آمپر یاریس هاچبک دو بخش دایرهای در طرفین کار شده و صفحهنمایش اطلاعات در بین آنها قرار گرفته، در صفحه آمپر یاریس کراس یک سرعتسنج تکی در مرکز جای گرفته است. آنها کمک می کنند سپر خود را به عنوان جدید نگاه و خودرو خود را به شکوه سابق خود را در چشم یک چشم باز کنید.

در طراحی مدل ۲۰۱۴ اسپرتیج تغییرات جزیی نسبت به قبل ایجاد شده است که از جمله مهمترین آنها میتوان به گرافیک جدید چراغهای عقب و فرم جدید شبرنگهای روی سپر عقب اشاره کرد. چرا از خدمات کیان باتری استفاده نماییم؟ ۸. با انجام تنظیمات مرحله قبل صفحه ورود به اکانت مایکروسافت به شما نمایش داده خواهد شد که میتوانید با وارد کردن ایمیل و رمزی که در مایکروسافت دارید، وارد حساب کاربری خود شده و از امکانات بیشتری که در اختیار شما قرار داده میشود استفاده کنید. نسل آیندهی یاریس میتواند با پیشرانهی بنزینی کمحجمی عرضه شود. موتور بنزینی : ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ، موتور انژکتور مجهز به سیستم Dual VVT-i، DOHC. بر اساس نوع بازار خودرو تویوتا یاریس ۲۰۲۰ از دو نوع موتور ۱ و ۱.۵ لیتر ۳ سیلندر بنزینی در کنار یک مدل هیبریدی ۱.۵ لیتری بهره میبرد. و با آوانسی به طراحی GLK، باید آن را یک GL کلاس کوچک شده خطاب کنیم. همچنین اسپرتیج در بالا رفتن از شیبهای تند با تعداد سرنشینان زیاد، کشش مناسبی نداردکه بخشی ازاین تنبلی اسپرتیج، به ایجاد تغییراتی در ضریب دندهها به منظور کاهش مصرف سوخت بر میگردد. مصرف سوخت تویوتا یاریس هاچ بک در مقایسه با رقیب ژاپنی خود کمتر است و از این لحاظ میتواند گزینه خوبی برای طرفداران هوای پاک باشد.

تفاوتهای پیشرانه مدل ۲۰۱۳ با مدل قبلی، ابتدا با بالا زدن کاپوت و مشاهده فرم جدید طراحی پیشرانه روشن میشود. طراحی مدل ۲۰۱۳ نسبت به قبل تغییرات زیادی را تجربه کرده و به محصولات مدرن مرسدسبنز نزدیک شده است. در سال ۲۰۱۳ اما، GLK دستخوش تغییرات گستردهای شد و یک فیسلیفت جانانه را تجربه کرد. مدلهای 420i و 428i هردو از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری برخوردار هستند. از بین این پکیج و پکیج اسپرت AMG تنها یکی را میتوان انتخاب کرد و همین عامل باعث شده تا اکثر GLKهای موجود در کشور از پکیج آفرود بیبهره باشند. از جمله امکانات ایمنی و فناوری این خودرو می توان به مواردی مانند سیستم تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، کنترل کروز تطبیقی، رانندگی بین خطوط، نور بالای خودکار و سیستم تشخیص علائم ترافیکی جاده اشاره کرد. اما مهمترین مزیت آن نسبت به رقیب اشتوتگارتی، خدمات پس از فروش و گارانتی مناسب در ایران است. در چند سال اخیر، از میان هاچبکهای گوناگون تویوتا، تنها پای یاریس به ایران باز شده است. چسبندگی جانبی 0.83 g در تویوتا یاریس اندکی بالاتر از سطح متوسط عملکرد خودروهای دیگر در این کلاس است. جعبه دنده جدید هم بر خلاف سایر خودروهای کرهای از دقت بالایی برخوردار است.

Related posts

Leave a Comment