تولید محتوای هدفمند راهکاری برای بهبود وضعیت فروش وب سایت

تولید محتوای هدفمند و مفید یکی از مهم ترین عامل های دیجیتال مارکتینگ و افزایش مشتریان کسب و کار شما می باشد. همانطور که می دانیم بازاریابی خوب با تولید محتوای هدفمند و مناسب ایجاد می شود. امروزه فضای مجازی تعداد بسیار زیادی کاربر دارد که همه ی کسب و کار ها می توانند از جو حاکم به نفع کسب و کار خود استفاده کنند. برای جلب کردن کاربران در فضای مجازی به تولید محتوای هدفمند نیاز دارد. ممکن است که همه ی ما در شبکه های اجتماعی افرادی را دیده باشیم که تولید محتوا می کنند اما تعداد بسیار کمی از افراد جلب آن می شوند. بدون شک دلیل این استقبال کم ، محتوای نامناسب آن می باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با محتوای هدفمند آشنا کنیم و روش های تولید محتوای مفید را به شما آموزش دهیم.

تولید محتوای هدفمند چیست؟

تولید محتوای هدفمند به این معنی می باشد که شما در یک شبکه ی مجازی با وجود تعداد بسیار زیادی از کاربران مختلف، دسته ی خاصی از کاربران را مورد هدف قرار دهید و به طور خاص برای این افراد به تولید محتوا بپردازید. به عبارت دیگر شما با تولید محتوای هدفمند می خواهید افراد خاصی را تحت تأثیر قرار دهید تا این افراد جلب و جذب محتوای شما شوند و این دسته از افراد به راحتی نتوانند محتوای شما را نادیده بگیرند. در سال های اخیر بازار یابی نسبت به گذشته بسیار حرفه ای تر شده و کارشناسان تولید محتوا در تلاش هستند که به خوبی مخاطبان خاص خود را شناسایی کنند و به طور خاص برای آن ها به تولید محتوای هدفمند بپردازند.

شما با تولید محتوای هدفمند می توانید توجه مشتریان مورد نظر خود را به کسب و کار خود جلب کنید و آن ها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید. بسیاری از کسب و کار های قدرتمند امروزه به تولید محتوای هدفمند توجه خاصی دارند و با استفاده از کارشناسان تولید محتوا بازاریابی خود را به خوبی انجام می دهند.

تولید محتوای هدفمند چه اهمیتی دارد؟

 همانطور که می دانیم ما برای انجام هر کار و شروع هر کار خاصی نیاز به یک هدف داریم که برای رسیدن به آن تلاش می کنیم. به این ترتیب در صورتی که محتوایی تولید کنید که هیچ هدف خاصی پشت آن نباشد مطمئن باشید که بازخورد خوبی را از این محتوا دریافت نخواهید کرد و حتی ممکن است تعدادی از مخاطبان خود را نیز از دست بدهید. به همین دلیل برای کار خود باید ایده های زیادی داشته باشید برای عملی کردن این ایده ها هدف هایی را برای خود تعیین کنید و سپس برای رسیدن به این اهداف تلاش کنید.

  • اگر کسب و کاری دارید و میخواهید در شبکه های اجتماعی برای آن بازاریابی انجام دهید، باید به صورت دقیق بدانید که چه افرادی از محتوای شما استقبال می کنند و به زبان ساده تر مشتریان شما را چه افرادی تشکیل می دهند. به طور مثال اگر یک فروشگاه لوازم آرایشی دارید و می خواهید در شبکه های اجتماعی با تولید محتوای هدفمند برای فروشگاه خود مشتری پیدا کنید، باید بدانید که بیشتر مشتریان شما را خانم های جوان و بزرگسال تشکیل می دهند. به این ترتیب تولید محتوای هدفمند شما باید به گونه ای باشد که نظر این خانم ها را به خود جلب کند. در واقع جلب نظر آقایان برای کسب و کار شما هیچ اهمیتی نخواهد داشت.
  • سعی کنید که علایق مخاطبین خود را بهتر تشخیص دهید. اگر کسب و کار اینترنتی خود را شروع کردید پس از مدتی از سوی مخاطبین خود بازخورد هایی دریافت می کنید. به طور مثال اگر مخاطبین شما نسبت به یک نوع محصول خاص ابراز علاقه می کنند و این محصول را بیشتر خریداری می کنند، بهتر است که محتوای بیشتری راجع به این محصول تولید کنید و در فروشگاه خود تعداد بیشتری از این محصولات را وارد کنید.

چگونه به تولید محتوای هدفمند بپردازیم؟

برای تولید محتوای هدفمند کافی است که برخی اصول ساده اما بسیار کاربردی را در تولید محتوای خود رعایت کنید.همانطور که پیش تر نیز گفتیم یکی از مهم ترین عوامل برای تولید محتوای هدفمند، شناخت بهتر و بیشتر مخاطبین خاص خود می باشد.

  • پیش از شروع تولید محتوا از خود بپرسید که این محتوا قرار است چه کسانی را تخت تأثیر قرار دهد. به این ترتیب باید محتوای خود را به گونه ای تولید کنید که مخاطبین مورد نظر شما با خواندن عنوان محتوای شما جلب آن شوند و محتوا را تا انتهای آن دنبال کنند.
  • باید در هنگام تولید محتوا توجه داشته باشید که مطالبی را در محتوای خود بگنجانید که مخاطب شما به آن ها نیاز اساسی دارد و از موارد حاشیه و مواردی که ممکن است مخاطبین شما را از خواندن مطلب پشیمان کنند ، خود داری کنید.
  • باید تولید محتوا به گونه ای باشد که مخاطب پس از مطالعه احساس کند که اطلاعاتش در این مورد خاص افزایش یافته است و تصمیم بگیرد که در دفعات بعدی که شما محتوا تولید می کنید، به مطالعه ی آن ها نیز بپردازد.
  • نکته ی دیگری که بسیار مهم است، این می باشد که باید تشخیص دهید که مخاطبین شما بیشتر در چه شبکه ی مجازی فعالیت دارند. به طور مثال می دانیم که امروزه شبکه ی اجتماعی اینستاگرام به یکی از پرطرفدار ترین شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. و همچنین می دانیم که نوجوانان و جوانان در این شبکه ی اجتماعی تعامل بیشتری دارند. به این ترتیب اگر مخاطبین هدف شما جوانان هستند، اینستاگرام را فراموش نکنید.
  • در تولید محتوای هدفمند کلمات کلیدی از حساس ترین و مهم ترین عوامل می باشند. در هنگام تولید محتوا حتما باید توجه داشته باشید که در تمام طول محتوای خود، کلمات کلیدی که مخاطبین به طور خاص به دنبال آن هستند را تکرار کنید.
  • اگر در باره ی مطالب خاصی تولید محتوا می کنید که اطلاعات افراد را افزایش دهید، بهتر است که از منابع دقیق و موثق استفاده کنید. به طور مثال در صورتی که در باره ی یک مطلب پزشکی محتوا تولید می کنید حتما باید توجه داشته باشید که محتوای شما دارای پایه و اساس علمی باشد.

جمع بندی

در این مطلب اهمیت تولید محتوای هدفمند را به شما معرفی کردیم و همانطور که گفتیم در بازاریابی در شبکه های اجتماعی تولید محتوای هدفمند حرف اول را می زند. در تولید محتوا حتما مخاطبان خود را شناسایی کنید و با آن ها به تبادل و تعامل بپردازید. به این ترتیب می توانید توجه افراد بیشتری را به محتوای خود جلب کنید. امیدواریم که با استفاده از این مطلب بتوان محتوا های خوبی را تولید کنید.

منبع

Related posts

Leave a Comment